לקראת הקמת הממשלה: אגודה ודגל קיבלו אור ירוק לחתימה על ההסכם

איתי גדסי No Comments on לקראת הקמת הממשלה: אגודה ודגל קיבלו אור ירוק לחתימה על ההסכם

בסבב שיחות טלפוניות לחלק מהאדמורי"ם חברי המועצת, קיבל מזכיר המועצת להורות לחכי"ם לחתום על ההסכם הקןאליציוני. מוקדם יותר רבני דגל אישרו את ההסכם. וסעיף ההגנה מבג"ץ שירד מההסכם

Rabbi Yaakov Aryeh Alter of the Gur hasidic dastany arrives for a meeting of the Council of Torah Sages in Jerusalem on September 7, 2017, to discuss the desecration of the Shabbat around Israel. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ????? ????? ??? ?? ?????? ???? ???? צילום: פלאש 90
18:27
30.04.24
איתי גדסי No Comments on איזנקוט מאשים: "חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת הקמת הממשלה: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אישור את החתימה על ההסכם הקואליציוני. מוקדם יותר, מזכיר מועצת גדולי התורה של אגו"י הרב יעקב ולצר קיים דיון טלפוני עם חלק מהאדמורי"ם, לאחר דרישת כחול לבן להסיר את הסעיף שמבטח את שמירת הסטווס קוו במקרה שבג"צ יפסול את חוקי הגיוס או השבת.

הסעיף בהסכם הקואליציוני שהושמט הוא ההגנה מפני התערבות בג"ץ בנושא חוק הגיוס וחוקי שמירת השבת במרחב הציבורי, "היה ותהיה פגיעה מכל סיבה שהיא בהסכמה האמורה, הליכוד ויהדות התורה וכל חברי הקואליציה יפעלו לתיקון הפגיעה, כולל בדרך חקיקה / משפטית, וזאת נוכח ההכרה בחשיבות לימוד התורה, כאשר מדיניות הממשלה תפעל תהיה ברוח המדיניות שבמדינת ישראל לא יגבילו את מכסת לומדי התורה".

מוקדם יותר רבני דגל התורה, הרב יוסף אפרתי והרב נתן זוכובסקי אישרו את ההסכם הקואליציוני לאחר שעיינו בו ועברו על כל סעיפיו.

 



0 תגובות